tisdag 1 juni 2010

Hej på er i solen!

Nu ska ni få forska lite mer om Sverige!
På söndag är det den 6 juni och det är Sveriges nationaldag.
Här kan ni lyssna på hur vår nationalsång låter. Den sjunger man ofta när man till exempel spelar fotboll mot ett annat land. Här får ni lyssna på Carola som sjunger!



Tryck här så får du veta mer om varför vi firar Sveriges nationaldag!

Sverige har 25 landskap.
Ni har fått ett eget landskap att forska om. Sök på mer information om ert landskap här på Internet. Hitta gärna bilder som ni kan visa för de andra när ni presenterar!


Lycka till!!!

4 kommentarer:

  1. Hej Emma!

    Jag hoppas alla koppisar mår bra?Nu jag har varit i lyserkly i två veckor.Jag ska åka till baka til Degerfosr på måndag.Vad har ni gjod?Jag har längtat alla komppisar.Vad gör du då Emma?Hoppas du mår bra.Och jag mår bra.Jag har glöma hur man skicka en kommentar.Jag har porva mångar gånger men jag porva i hlav timma och jag kan göra den nu hi hi.
    Jag hoppas alla har roligt på sommarlov.

    Hälsningar Oranee och Kulayanin.

    SvaraRadera
  2. Hej på er!
    Vad roligt att ni skriver! Hoppas ni hade det bra i Lysekil, hälsa er mamma och gratulera till bröllopet! Jag och Peter ska åka ner till Skåne på semester. Det ska bli härligt!
    Jag önskar er ett underbart sommarlov! Oranee, jag hoppas att du kommer att trivas på folkhögskolan i Karlskoga. Skriv gärna till mig och berätta hur det går!
    Sommarhälsningar´från Emma

    SvaraRadera
  3. En hälsning från Esahgh och Kerstin på SFI i Degerfors.
    Hoppas du och din lilla flicka mår bra.
    Vi önskar er lycka till.
    kram

    SvaraRadera